11.1 Sælger indsamler, behandler og opbevarer de almindelige personoplysninger om og evt. CPR-nr. på Kunden, som er nødvendige for at kunne opfylde aftalen med Kunden om leve-ring af de aftalte Ydelser og i den forbindelse yde Kunden en professionel og korrekt ser-vice/behandling. Yderligere er formålet at kunne fakturere og inddrive tilgodehavender samt kunne sikre Sælgers overholdelse af lovgivning og retlige forpligtelser, herunder i re-lation til hvidvasklovgivningen.
11.2 Sælger behandler og indsamler personoplysninger modtaget fra Kunden, den registrerede og/eller tredjemand, herunder fra offentlige myndigheder, fra Internettet, sociale medier, tingbogen, Erhvervsstyrelsen, m.v. Dette omfatter almindelige personoplysninger, herun-der navn, adresse, telefonnummer og e-mail, samt tilsvarende oplysninger på kontaktper-soner hos Kunden. Sælger indhenter endvidere, via sikker-mail forbindelse, identifikations-oplysninger om Kunden og Kundens ejer(e), herunder CPR-nr. bl.a. ved Kundens ejer(e)s udlevering af en kopi af gyldig billedlegitimation f.eks. i form af pas og kørekort, samt kopi af det offentlige sygesikringsbevis, ejerbøger mv. Følsomme personoplysninger behandles kun, såfremt det er relevant.
11.3 Sælger videregiver ikke personoplysninger til uvedkommende, og videregiver kun person-oplysninger såfremt det er nødvendigt og relevant. Sælger er berettiget til at videregive per-sonoplysninger til sine samarbejdspartnere i det omfang, at det er nødvendigt for at kunne udføre de aftalte Ydelser med Kunden og til tredjemand og/eller offentlige myndigheder, såfremt Sælger har en retlig forpligtelse hertil eller hvor det er relevant, for eksempel ved-rørende bistand til selvangivelse. Endvidere kan personoplysninger videregives til kredit-oplysningsbureauer om Kunder, der ikke betaler. Endvidere overlades personoplysninger til samarbejdspartnere, der behandler personoplysninger på vores vegne og efter instruks fra os på baggrund af databehandleraftaler.
11.4 Sælger har implementeret foranstaltninger til sikring af alle data, som denne har registreret, herunder Kundens data og personoplysninger samt andre fortrolige oplysninger. Sælger vil
periodisk foretage en gennemgang af effektiviteten og efterlevelsen af de implementerede politikker og sikkerhedsforanstaltninger.
11.5 Kunden kan læse mere om sine rettigheder i Datatilsynets vejledning om registreredes ret-tigheder, som Kunden finder på www.datatilsynet.dk. Kunden har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis denne er utilfreds med den måde, Sælger behandler Kundens person-oplysninger på. Datatilsynets kontaktoplysninger findes på www.datatilsynet.dk.